Egy termék minősége már meghatározó lehet abban , hogy mennyire lesz az sikeres a piacon . A termékminőség és használhatósága volt például nagyon fontos az Apple vezérének , Steve Jobs-nak . Ő addig nem adott ki terméket amíg az nem érte el a közel tökéletest . Nem hagyta el olyan termék a céget amelynek nem volt szép a külseje – mert ez is nagyon fontos . Öröm olyan terméket reklámozni amely minőségi és minden más szempontból is megfelelő . (Termék minőség)
Kissé érthetetlenül nézek olykor a múltba amikor azok a nagyon csúnya külsejű termékek jöttek ki . Akkor lehet , hogy csak a funkció a használhatóság volt a fő szempont . Gondolok itt azokra a fura alakú autókra vagy a még furább kezdeti monitorokra stb. Még ma is előfordul, mondjuk az első kísérleti elektromos autók nem voltak szemrevalóak .
A minőségi filmgyártásban is George Lucas felismerte , hogy a normális alakú űrjárművek jobban vonzhatják a nézőket mint az akkori buta és talán tényleg csészealj és teáskanna alakú agymenések amit a TV képernyőjén láthattunk .
De ugyan így megtalálhatjuk a megfelelő hasonlatot az ipar más területein is . Nem mindegy milyen csomagolása van egy krémnek vagy vitaminnak . És persze a minőség . A minőségnek pedig ára van . Nem szívesen veszünk olyan terméket amelyet úgy reklámoznak , hogy olcsó . Akkor mindenki azon gondolkodik , hogy vajon mi maradt ki belőle annak érdekében , hogy kedvezőbb ára legyen . Így kapásból megbízhatóbb a polcon mellette lévő drágább termék . (Termék minőség)
Egy marketinges cég arról számolt be, a forgalmat úgy sikerült emelni , hogy emeltek a termék árán . Az már hihetőbb és megbízhatóbb ár lett . Így elhitték a termékről, hogy tényleg minőségi . Elvégre a cég nem véletlenül kér ennyi pénzt a termékéért . Ha keveset kérünk egy termékért akkor az olyan érzést kelt , hogy magam sem hiszem a termékem sikerét .
A márkaépítés és minőség
A márkaépítés sokkal könnyebb ha olyan termékről van szó amely minőségi és szép is . Könnyebben megjegyzi az ember a szépet vagy ha ennivaló akkor a finomat . Más termékre és szolgáltatásra is ez vonatkozik . A lényeg , hogy megjegyezhető legyen ! Így biztosabb a siker .
A „marketing női szemmel” írásunk is érdekelheti !
Ajánlott könyv : Termékmenedzsment