Míg néhány évtizeddel ezelőtt kuriózumnak számított az internetelérés és a PC, addig napjainkban már minden háztartásban többféle eszközzel is böngészünk a világhálón. Használjuk tájékozódáshoz, kapcsolattartáshoz, de szórakozás és munka kapcsán is gyakran választjuk. A vásárlási szokásokat szintén jelentősen átalakította az internet bárhol, bárki által történő elérhetősége. Néhány kattintás, és megvan a kiszemelt elektronikai cikk, letudva az egész havi bevásárlás, vagy a különleges kiadásnak számító termékek is hamarosan otthonunkba érkeznek. (Marketing tanácsadás)
A mai kor embere egészen más szempontok alapján vásárol online, és a kényelem minden korábbinál nagyobb fokú elérésére törekszik. Vadássza az akciókat, és gyakran éppen a kiszállítási mód alapján teszi le a voksot egyik vagy másik webshop mellett. Ez utóbbiakból pedig akad bőven az online piactéren.
A Mai Marketing szakértői segítségével most sorra vesszük azokat a legfontosabb szempontokat, amelyek szerepet játszanak a milliónyi webshop közötti választásnál. Saját webáruház indítását tervezők is gyakran érdeklődnek a téma iránt, hiszen céljuk a fogyasztói igények minél teljesebb kielégítése, s ezzel együtt a növekvő értékesítési mutatók megvalósítása.
Részletes termékleírások és képek
A vásárló a termék alapján választ. Ugyan a szállítási költségek és kiszállítási módok rendkívül fontosak, de alapvetően a termékkínálat dönti el, hogy rátalált-e a megfelelő webáruházra. A gazdag kínálat kiemelt szereppel bír, mint ahogy a részletes leírások is. Ahogy személyes vásárlásnál, úgy az online piactéren is szeretjük megnézni, hogy mi kerül a kosárba. A leírásnál nemcsak a konkrét összetevők, méretek, adatok lényegesek, hanem a termékleírás szintén. Ezt a Google is előnyben részesíti a weboldal rangsorolásánál. Hasonlóképp lényegesek a képek, hiszen ezek adják az első benyomást a megszerezni kívánt termékről.
Ténylegesen használható információk-Marketing tanácsadás
A tapasztalatok azt mutatják, hogy még mindig nem fordítanak elegendő hangsúlyt a webshopok a blog tartalmakra. Tény pedig, hogy a profin megírt, tényleges információtartalommal is rendelkező cikkek a honlap Google-helyezésére és a potenciális fogyasztókban kialakuló bizalomra egyaránt hatással vannak.
Nem véletlen, hogy a webáruházat üzemeltetők gyakran profi céghez fordulnak a webshop tartalomfrissítésével és minden felmerülő, a keresőoptimalizálást fókuszba helyező feladattal. Érdemes a közösségi média kínálta lehetőségeket is kihasználni, sokan kifejezetten a social media felületeken elérhető információk alapján tájékozódnak ebben a globális, nagy bevásárlóközpontban, amit internetnek hívunk.
A kiszállítás fontosabb, mint hinnénk!
A termékek közötti árkülönbség és a vonatkozó információk jelenléte alapvetően határozza meg, hogy melyik webshop ajánlatai a vonzóbbak. A méregdrága kiszállítási költség, vagy a nem éppen kedvelt szállítási lehetőség azonban egyértelműen más webshop irányába mozdíthatja a vásárlót.
A gombamód szaporodó csomag automaták egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen éjjel-nappal lehetővé teszik a csomagátvételt. A fogyasztónak nem kell a futár érkezésére várni, maga szervezheti az átvételt úgy, ahogy azt be tudja iktatni a mindennapokba. A tapasztalatok szerint a szállítási költségek is kedvezőbbek így, mint házhoz szállítás esetén. Tény azonban, hogy még mindig sokan igyekeznek kihasználni az összeghatárhoz kötött rendeléshez társuló ingyenes szállítási lehetőségeket.
Profi segítséggel növelhető a bevétel!-Marketing tanácsadás
A fogyasztói szokások és preferenciák rendszeres figyelemmel követése nélkülözhetetlen annak érdekében, hogy webshop tulajdonosként mind jobb eredményeket sikerüljön elérni. Az online marketing tanácsadás, a linképítés, a termékfotózás vagy a profi cikkek egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy egyre több potenciális vásárlót sikerüljön bevonzatni, és azokból akár visszatérő fogyasztók váljanak, folyamatos bevételi forrást biztosítva.
Ez a marketing témájú cikkünk is érdekelheti !
Írta : Kiss Anita